Veel scholen zijn op zoek naar een digitaal portfolio waarin de leerroute van de leerling centraal staat. Maar waar start je die zoektocht? Het is een flinke uitdaging om het perfecte instrument te vinden. Dat ervoeren Jan Willem Helmink, schoolleider van basisschool de Verwondering en Erik Peters, adjunct-directeur van basisschool De Driesprong ook.
In deze bijeenkomst vertellen zij over hun eigen zoektocht naar een digitaal portfolio en over de ontwikkeling van de toolkit ‘Verkenning Digitaal Portfolio’, die samen met Kennisnet is ontwikkeld. Deze toolkit helpt schoolteams bij het formuleren van hun wensen voor een portfolio.
Waarom mag je deze bijeenkomst niet missen?
- Je leert van de inzichten van andere scholen die jou zijn voorgegaan in de zoektocht naar een digitaal portfolio
- Je krijgt handige tips die jou kunnen helpen in je eigen zoektocht Je komt in contact met andere scholen die ook op zoek zijn naar een digitaal portfolio
- Je ontvangt de toolkit ‘Verkenning Digitaal Portfolio’ om zelf aan de slag te gaan met je schoolteam
Voor wie?
Deze bijeenkomst is bedoeld voor bestuurders, schoolleiders, ict-coördinatoren en onderwijsadviseurs die zich herkennen in het vraagstuk rond het digitaal portfolio.
Wanneer
De bijeenkomst vindt plaats op 13 december 2018 in De Zilveren Vosch in Utrecht. Het programma start om 14:30 en duurt tot 17:00 uur, inclusief borrel.
Aanmelden
Meld je hier aan voor de bijeenkomst digitaal portfolio
Meer informatie
De toolkit Verkenning Digitaal Portfolio is samen met Kennisnet en de PO-Raad ontwikkeld vanuit het project Versnellingsvragen, onderdeel van het programma Slimmer Leren met ICT. Meer weten over deze versnellingsvraag? Lees meer op ‘Hoe ontwikkel je een functioneel en flexibel digitaal portfolio als leerlingvolgsysteem?‘
Alvast meer weten over de toolkit Verkenning Digitaal Portfolio? Lees het artikel ‘Een digitaal portfolio? Breng het leerproces in beeld via een routekaart‘